Adaptacja

Mamusiu, Tatusiu właśnie zostałem przedszkolakiem.

Zachęcanie do samodzielności

Kształtowanie postaw proekologicznych u dzieci w wieku przedszolnym

List do rodziców i opiekunów od Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji i Nauki

 

Cukrzyca typu 1 u dzieci

Szanowni rodzice, zachęcamy do zapoznania się z ulotką informacyjną na temat objawów cukrzycy typu 1 u dzieci, przygotowaną przez Polskie Towarzystwo Chorób Autoimmunologicznych.

Regulamin Rady Rodziców

Szanowni Państwo

Uprzejmie informujemy, że ogólnopolska infolinia dla dzieci
i młodzieży oraz ich opiekunów POMAGAMY (800 800 605)
od 1 listopada br. zastąpiona będzie 
telefonem zaufania Rzecznika Praw Dziecka. 

Nowy bezpłatny numer, pod którym dzieci i młodzież będą mogły otrzymać wsparcie psychologiczne, to 800 12 12 12. Telefon i czat internetowy będą czynne przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. 

Czat nie wymaga logowania oraz instalowania żadnej aplikacji. Połączenia telefonicznie nadal pozostaną bezpłatne, a rozmówcy będą mieli zapewnioną dyskrecję i anonimowość.

Zamiast karania

Zagrożenia zwiazane z korzystaniem przez dzieci

z technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Metody ułatwiające opanowanie sztuki komunikowania się z dziećmi

Rozwój emocjonalny dziecka 4-5 letniego

 

OD MALUCH DO ZUCHA

 

Drodzy Rodzice zapraszamy na cykl krótkich spotkań przedstawiających metody  ułatwiające opanowanie sztuki komunikowania się z dziećmi. My dorośli chcemy lepiej rozumieć i mądrzej kochać dzieci ale także być przez dzieci kochanym i rozumianym.

Dr. H. Ginott powiedział „Nie jest łatwo nauczyć się nowego języka, zawsze pozostanie obcy akcent. Jednak dla waszych dzieci to będzie język ojczysty”

Stosowanie  nowych metod nie  jest łatwe. Warto jednak zapoznać się z nimi
i spróbować, ponieważ  są bardzo skuteczne,  a dla naszych dzieci będą zupełnie naturalne.

Życzymy powodzenia i wytrwałości.

 

JAK POMÓC DZIECKU, BY RADZIŁO SOBIE Z WŁASNYMI UCZUCIAMI

Słuchaj dziecka bardzo spokojnie i z uwagą.

                 Zaakceptuj jego uczucia słowami: -och ,mmm, rozumiem.

Określ te uczucia

Zamień pragnienia dziecka w fantazję.

    C - czas

        U - uwaga

         D - dobroć

Zawsze trzeba wysłuchać dziecko spokojnie i z uwagą. One bardzo często potrafią same sobie pomóc jeśli znajdą przychylne ucho, by je wysłuchało i otrzymają odpowiedź empatyczną. Wstrzymaj się od dawania rad, a efekty będą zaskakujące. Jesteśmy dorośli, odpowiedzialni za dzieci i chcielibyśmy rozwiązywać dziecięce problemy, ale zamiast dawać rady uznajmy i akceptujmy uczucia dziecka.             To bardzo trudne ale i niezwykle ważne, bo kiedy uznacie uczucia dziecka wyrządzicie mu wielką przysługę.

Przykład

Dziecko: - Ktoś ukradł mi nowy ołówek !

Mama: - Och 

Dziecko: - Zostawiłam go na biurku, kiedy szłam do łazienki.

Mama: - Mmm

Dziecko: -  To już trzeci raz mi go ktoś ukradł!

Mama:  - Uhhh

Dziecko: - Już wiem! Teraz kiedy będę wychodzić schowam ołówek do szuflady.

Mama: - Rozumiem. To dobry pomysł.

To, czego człowiek potrzebuje najbardziej, gdy ma kłopoty nie jest zgodność z jego zdaniem lub jej brak, lecz zrozumienie przebytych doświadczeń. Uczymy wówczas dzieci samodzielnego radzenia sobie          w trudnych sytuacjach, nazywania i rozumienia przeżywanych emocji, jednocześnie wspieramy jego poczucie własnej wartości, wzmacniając wzajemne zaufanie. Czego chcieć więcej?

Zadanie dla rodzica

Co najmniej raz w tygodniu przeprowadź rozmowę z dzieckiem, w której będziesz akceptować jego uczucia.

 

Opracowały: Danuta Kulita, Katarzyna Korczak

 

Literatura:

I. Obuchowska ,,Kochać i rozumieć”

A. Faber „Jak mówić żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”

L. Blanko  „Wartości w życiu rodziny”

Wprowadzenie dzieci w świat wartości uniwersalnych

Wszy? 
Wykluczone!

Wszawica to problem, który może dotknąć każde dziecko.
Na szczęście wszawicę można szybko wykrywać, 
skutecznie leczyć, łatwo jej zapobiegać.

Logopeda

Wpływ Tv na nasze dzieci

Wspomaganie rozwoju umysłowego dziecka w wieku przedszkolnym
poprzez edukację matematyczną

1. Każde dziecko może nauczyć się reguł

2. Pozytywne aspekty czytania
dzieciom książki.

1. Zacznij dobrze dzień

2. Jak korzystać
z urządzeń cyfrowych

3. Objawy nadużywania  mediów cyfrowych

Kodeks dobrego rodzica

Prawa dziecka

Kształtowanie postaw patriotycznych

Czym jest patriotyzm i dlaczego rodzina, środowisko lokalne, ojczyzna powinny być ważną wartością.

Podziękowanie za udział w zbiórce pluszaków dla dzieci z rodzin biednych.

Organizowanym przez Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Osób z Niepełnosprawnością
"Korczak i My"

Podziękowanie za udział w koncercie charytatywnym "35m2 nieba"

Organizowanym przez Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Osób z Niepełnosprawnością
"Korczak i My"

Dziecko idzie do przedszkola

Drodzy Rodzice zachęcamy do zapoznania się z artykułem.

 Przedszkole Publiczne nr 16

w Radomiu

Kontakt

telefon: 48 331 68 10

adres e-mail: poczta@pp16.radom.pl

Adres

ul. Grenadierów 3

26-611 Radom


 

Inspektor danych osobowych

Bartłomiej Kida

Telefon kontaktowy: 733-12-50-12

Adres e-mail: bodo.radom@gmail.com